פרופ' מבורך: "אין ירידה בתחלואה כי הציבור מזלזל"

ישראל רובין No Comments on פרופ' מבורך: "אין ירידה בתחלואה כי הציבור מזלזל"

פרופ' דרור מבורך בשיחה עם 'קול חי': "אנחנו לא רואים ירידה כי אנשים לא שומרים על הסגר. החיסונים מתחילים ליצור איזשהו אפקט אבל אי אפשר לבנות עליהם. האפקט המקסימלי שלהם יהיה עוד חודש ובינתיים המגיפה ממשיכה לעשות שמות"

המרכז הרפואי הדסה עין כרם | ארכיון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: פלאש 90

מנהל מחלקת קורונה בבית החולים הדסה עין כרם, פרופ' דרור מבורך מספר על מצב קשה ביותר השורר במחלקות הקורונה: "אנחנו מלאים וגדושים. אין ירידה במספר המאושפזים. אצלינו יש כרגע 133 חולים מאושפזים, 90 במצבים קשים וקריטיים". לדבריו "יש ירידה בגיל החולים המתאשפזים אבל לא דרסטית. זו רק התחלה של ירידה".

בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, אומר פרופ' מבורך: "אנחנו לא רואים ירידה כי אנשים לא שומרים על הסגר. החיסונים מתחילים ליצור איזשהו אפקט אבל אי אפשר לבנות עליהם. האפקט המקסימלי שלהם יהיה עוד חודש ובינתיים המגיפה ממשיכה לעשות שמות".

"צריך לעצור את ההתקהלויות ולשמור על ההנחיות, לצערי אנשים לא עושים את זה", זועק פרופ' מבורך. "הבעיה היא שהסגר לא נאכף ואני לא מתכוון למשטרה אלא לציבור עצמו, שלא מבין שזה למענו והמתים באים מקרב הציבור. לצערי הציבור מאוד מזלזל. אולי נמאס לו או שהוא התעייף או שלא אכפת לו".

פרופ' מבורך מספר: "ביום שישי התקשר אלי מישהו ושאל אותי: 'אם כבר כמה ימים אחרי החיסון השני, האם אני יכול להתרועע עם אנשים ללא מסיכות?' אמרתי לו 'לא. זה שהתחסנת לא אומר שאתה לא יכול להדביק', אנחנו לא יודעים את זה עדיין. צריך להתחסן אבל צריך גם להמשיך לשמור על כל הכללים. כל שמירה כזו מצילה נפש".



0 תגובות